top of page

בדס"מ – זה הילדות שלי! פרק 6

ספאנקים


בתור ילדה (וכמובן כולנו, אני מניחה) בזמנו בעידן של ה"עונש החינוכי" היה דבר שנקרא להעניש על ידי הלקאה באזור האחורי שבו היה אי אפשר לשבת למחרת ולקבל "מכות בטוסיק" במילים אחרות – ספאנקים.

כילדים לא אהבנו את העונש הזה. היה משהו בהלקאה הזו שהיה מביך, משפיל, מבזה וכואב.

כיום כמבוגרים אנחנו מגלים את ההנאה שבהלקאה הזו גם אם היא כואבת – מחקר שנעשה אומר שלתת מכות בטוסיק מעלה למעשה אנדרופינים. אם כך המסקנה היא שבכאב ישנה איזושהי הנאה מסויימת.

אבל אנחנו לא מבינים זאת כשאנחנו ילדים.

חלק מתוכניות הטלוויזיה של פעם מראים לנו את ההלקאה בישבן, הספאנקים, כאקט חינוכי של ענישה.

חלק מהאקט החינוכי של ענישה לעיתים אינו בא בבחירה של הקורבן, אלא זה שמקבל את הספאנקים נקלע לסיטאוציה מחוסר ברירה (דהיינו חוסר אונים) ומקבל את גמולו כעונש מהצד השני בכפייה, כמו שעכשיו אציג בסרטון של טום וג'רי:



Tom and Jerry

פה במקרה הנוכחי (בניגוד לסרטון הראשון), הענישה היא אינה אקט של חינוך אלא אקט של השפלה כי הקורבן נמצא חסר אונים. טום תקוע בחלון. לג'רי יש הזדמנות להחזיר לו על התנהגותו אליו.


אך למרות שני הסוגים הללו של אקט בענישה על ידי חטיפת מכות בישבן, בין אם זה אקט של חינוך לבין אם זה אקט של השפלה, אין אפשר להתעלם כמובן מהסוג שבו אנחנו רוצים בכוונה להיות מוכים, בכוונה רוצים להיות מושפלים, בכוונת תחילה להתנהג כפרחחים ושיתנו לנו עונש.

מסוג הספאנקים שלמעשה הוא כזה שאנחנו כן מבקשים ואף דורשים לקבל אותו, כפי שנראה בשני הסרטונים הבאים.



The Warners Want A Spanking

האחים וורנר, הידועים בקונדסונים לא קטנים מתגרים באומנת והם מבקשים ממנה ספאנק. אין ספק שיש כאן רמיזה עבה ששלושתם מבקשים זאת מתוך ההנאה שלהם, ואף מראים שמחה ו"גירוי" מסויים מבקשה זו. מי אמר שספאנקים זה דבר רע אם כך? :)


דוגמה נוספת למניפולציה בכדי "לקבל עונש" נעשת על ידי מעשה שקרוי בשפה הבדס"מית "שליטה מלמטה" - מושג חשוב ששולטים בעיקר צריכים להכיר על מנת לא להפוך ולהיות הנשלטים של הנשלטים שלהם בסופו של דבר. דוגמה זו של "אבא אמריקאי" אומנם היא מסדרה שהיא לא של שנות התשעים, אך עדיין ראוי לציין אותה - שכן היא מדגימה נפלא את הנושא המדובר בפוסט זה.



American Dad - Francine Getting Spanked

כאן ללא ספק אנו עדים להתמכרות לספאנקים של פרנסין. היא נהנת מזה, זקוקה לזה, מחפשת את זה ואף מתמרדת בכוונת תחילה על מנת לקבל את העונש שלה.

אך האם העונש הזה הינו פרס למעשה?

עבור אנשים מסויימים שאוהבים את התחום – התשובה היא כן. הפרובוקציה וההתגרות שלכאורה מובילות לזה שהספאנקינג לכאורה בתחילה בעיניי השולט מהווה כאקט כענישה כשלמעשה מי ששולט בסיטואציה וב"קבלת" העונש על פי תזמון שהוא בוחר – הוא הנשלט.


לכן, על השולטים לשים לב מתי העונש מגיע ומתי ספאנק הוא לא עונש אלא פרס.

ספאנק עלול גם בסיכומו של עניין להוות אקט חינוכי במידה והוא מכאיב והחוטף אינו רגיל לקבל מלקות בטוסיק, אך גם לעיתים להוות אקט של חיבה ולהוות פרס מסויים שכן קבלת הכאב יכולה לגרום לו לעונג, לאו דווקא לסבל.

שחקו יפה ותהיו טובים :)

bottom of page